/tmp/phpeKyfLi

吉他之神Eric Clapton所詮釋的《autumn leaves》

Eric Clapton略微沙啞的聲線,聲音裡濃郁的情感和尾聲長長的 Guitar Solo,讓人如癡如醉.

 

英文作詞: Johnny Mercer

作曲: Joseph Kosma

發行:1947(原法文歌曲)

 

The falling leaves drift by the window

落葉從窗口飄落下來

The autumn leaves of red and gold

那被染紅或金黃的秋葉

I see your lips, the summer kisses

我凝視著你的唇 想起夏日之吻

The sunburned hand I used to hold

所被曬傷的 是我曾握住過的手

Since you went away the days grow long

自從你離去後 日子顯得漫長

And soon I'll hear old winter's song

而我很快就將聽到古老的冬之歌

But I miss you most of all, my darling

但親愛的 我最想念是你

When autumn leaves start to fall

莫過於秋葉開始飄零的時候

The falling leaves drift by the window

落葉在窗口邊飄落下來

The autumn leaves of red and gold

那被染紅或金黃的秋葉

I see your lips, the summer kisses

我凝視著你的唇 想起夏日之吻

The sunburned hand I used to hold

所被曬傷的 是我曾握住過的手

Since you went away the days grow long

自從你離去後 日子顯得漫長

And soon I'll hear old winter's song

而我很快就將聽到古老的冬之歌

But I miss you most of all, my darling

但親愛的 我最想念是你

When autumn leaves start to fall

莫過於秋葉開始飄零的時候

When autumn leaves start to fall........

當秋葉開始飄零的時候

https://home.gamer.com.tw/creationDetail.php?sn=1375747

/tmp/phpe6Cjcm/tmp/php54mW8z/tmp/phpZLR1FO /tmp/phpxgf6A3/tmp/phpgngnTb/tmp/phpXIAV0P

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 salinas 的頭像
    salinas

    SKY RAY

    salinas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()