ENDLESS RAIN  -  X JAPAN (中-日歌詞)

 

I’m walking in the rain    我在雨中獨行

行くあてもなく 傷ついた身體濡らし   沒有目標,受傷的身軀濕淋淋

絡みつく 凍りのざわめき    纏繞著冰冷的沙沙聲

殺し續けて 彷徨う いつまても   繼續殺戮,無時無刻彷徨著

Until I can forget your love     直到我能淡忘你的愛

眠りは麻藥    睡眠如麻藥般

途方にくれた 心を靜かに溶かす  想盡辦法卻徒然,只有將心靜靜溶化

舞い上がる 愛を踴らせて  讓愛飛舞躍動

ふるえる身體を記憶の薔薇につつむ  將顫抖的身體,藏在記憶的玫瑰裡

I keep my love for you to myself  把對你的愛埋藏在我內心深處

Endless rain, fall on my heart         無盡的雨在我心頭降下

心の傷に 在心的傷痕

Let me forget all of the hate, all of the sadness  讓我忘記所有的憎恨和哀傷

Days of joy, days of sadness slowly pass me by  歡欣的日子、悲哀的日子已慢慢離我遠去

As I try to hold you, you are vanishing before me 我想擁抱你的時候,你卻在我眼前消失

You are just an illusion   你只是個幻影

When I awaken, my tears have dried  當我醒來,淚已乾

in the sand of sleep    在沉睡的沙中

I am a rose blooming in the desert   我是沙漠中盛放的玫瑰

It’s a dream,  I’m in love with you      這只是夢,我深深愛戀著你

まどろみ抱きしめて      在半夢半醒之間緊緊擁抱著你

Endless rain, fall on my heart       無盡的雨在我心頭降下

心の傷に     在心的傷痕

Let me forget all of the hate, all of the sadness 讓我忘記一切的憎恨與哀傷

I awake from my dream   我從夢中醒來

I can’t find my way without you   沒有你,我將失去方向

 


The dream is over      夢已終結

聲にならない 言葉をくり返しても       無聲的話語反覆迴盪

高すぎる 灰色の壁は     過於高聳的灰色牆壁

過ぎ去った日の思いを夢に寫す         只能在夢中描繪過去的回憶

Until I can forget you love  直到我能遺忘對你的愛

Endless rain, fall on my heart     無盡的雨在我心頭降下

心の傷に    在心的傷痕

Let me forget all of the hate, all of the sadness    讓我忘記一切的憎恨與哀傷

Endless rain, let me stay   無盡的雨

ever more in your heart  讓我在你心中多留片刻吧

Let my heart take in your tears   讓我的心承接你的眼淚

take in your memories    承接你的記憶

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 salinas 的頭像
    salinas

    SKY RAY

    salinas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()