/tmp/phpK2IlUy

I must not fear.

我絕不能害怕

Fear is the mind-killer.

恐懼會扼殺心靈

Fear is the little-death that brings total obliteration.

它是潛伏的死神  會徹底毀滅一個人

 I will face my fear.

我要面對它

 I will permit it to pass over me and through me.

讓它掠過我的身心靈

And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.

一切過去之後  我將睜開心靈之眼 審視它的軌跡

Where the fear has gone there will be nothing.

當恐懼消失  一切不復存在

Only I will remain.

只有我會永存

 

- Paul Atreides  -

英翻中 https://ivybar.com.tw/article/228

 

P.S)導演Denis Villeneuve在某個訪問曾說:「《沙丘》是一個關於適應(adaptation)的故事.

他想反映人類如何(克服內心恐懼)與嚴酷的環境共存,與之融為一體.

 

arrow
arrow
    文章標籤
    沙丘第一部 陽明山
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 salinas 的頭像
    salinas

    SKY RAY

    salinas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()