坐在便利店附設的高腳椅上,邊吹冷氣邊喝咖啡時,聽了店內播放了一首很讚的老歌《NewYork State of Mind 紐約心情》,演唱者是跨越流行、爵士、搖滾、古典及百老匯,全方位的音樂創作才子 - Billy Joel.

JAZZ的曲韻,流蕩在清涼無人潮的店舖內,『I don't have any reasons,I've left them all behind...』我也很怡然自得地享受了這位號稱是流行樂界Piano Man ,用簡單的文字以及他最擅長的鋼琴,譜寫了他對 New York 這個大都會的愛與關心.....

這首意外穿插進入平淡生活中的藍調,讓我小小幸福著 :)

 

 

Some folks like to get away
有人喜歡遠離塵囂

Take a holiday from the neighborhood
逃離城市享受假期

Hop a flight to Miami Beach Or to Hollywood
跳上飛機飛往邁阿密 奔向好萊塢

But I'm taking a Greyhound
但此刻的我 乘坐著灰狗巴士

On the Hudson River Line
循著哈德遜河路線

I'm in a New York state of mind
我現在的心情非常紐約

I've seen all the movie stars
見識過所有電影上的大明星

In their fancy cars and their limousines
在他們的私人高級豪華轎車裡

Been high in the Rockies under the evergreens
造訪過落磯山脈的壯麗山林

But I know what I'm needing
但我知道我心有所屬

And I don't want to waste more time
不想再浪費光陰

I'm in a New York state of mind
我現在的心情非常紐約

It was so easy living day by day
我過得怡然自得

Out of touch with the rhythm and blues
遠離了悲傷的節奏藍調

But now I need a little give and take
我只祈求一點小小的幸福

The New York Times, The Daily News
一份紐約每日新聞 一份紐約時報就能讓我心滿意足

It comes down to reality
即使回到現實層面

And it's fine with me 'cause I've let it slide
一切也沒有問題 因為我已經逃脫壓力的擺佈

Don't care if it's Chinatown or on Riverside
我不在乎自己是在中國城或是河濱市

I don't have any reasons
快樂就是沒有理由

I've left them all behind
把煩惱通通拋到腦後

I'm in a New York state of mind
我現在的心情非常紐約

It was so easy living day by day
我過得怡然自得

Out of touch with the rhythm and blues
遠離了悲傷的節奏藍調

But now I need a little give and take
我只祈求一點小小的幸福

The New York Times, The Daily News
一份紐約每日新聞 一份紐約時報就能讓我心滿意足

It comes down to reality
即使回到現實層面

And it's fine with me 'cause I've let it slide
一切也沒有問題 因為我已經逃脫壓力的擺佈

Don't care if it's Chinatown or on Riverside
我不在乎是在中國城或是河濱市

I don't have any reasons
快樂就是沒有理由

I've left them all behind
把煩惱通通拋到腦後

I'm in a New York state of mind
我現在的心情非常紐約

I'm just taking a Greyhound on the Hudson River Line
但此刻的我 乘坐著灰狗巴士循著哈德遜河路線

'Cause I'm in a New York state of mind
因為我現在的心情非常紐約


歌詞翻譯:http://www.hitoradio.com/showtime/4a_8_4_1.php?mo_id=38&pageNum_rsList=11

 

100830  09:39

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 salinas 的頭像
    salinas

    SKY RAY

    salinas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()