.

Do You Remember   妳還記得嗎?

歌手:Jack Johnson 傑克·強森

.

.
Do you remember when we first met
妳還記得我們初次相遇的時候嗎?

I sure do
我絕對記得

It was some timeIn early September
那是在九月初的某個日子

Though you were lazy about itYou made me wait around
儘管妳的不勤快曾使我等待

I was so crazy about you
而我對妳如此著迷

I didn't mind
所以我不介意

So I was late for class
因此我故意上課遲到

I locked my bike to yours
將我倆的腳踏車鎖在一起

It wasn't hard to find
因為妳的車畫有花兒

Your painted flowers oh
 所以並不難找唷

Guess that I was afraid ,That if you rode away

我猜是因為我怕妳就這樣騎走不再回頭

You might not roll backMy direction real soon
很快就不再與我同道

Well I was crazy about you then
好吧~那時我是真的為妳瘋狂

And now the craziest thing of all
而現在 , 那些所有曾是最瘋狂的事情

Over 10 years have gone by
都已過了十年了

And your still mine
而妳仍然屬於我

Locked in timeLets rewind
讓我們重回舊日時光裡看看

Do you remember
妳還記得

When we first moved in together
當我們第一次住在一起的時候

The piano took up the living room
鋼琴放在客廳裡

You'd play me boogie woogie
 妳為我彈奏藍調

I played you love songs
而我為妳演奏抒情歌曲

You'd say we're playing house
妳曾說我們是在演奏這房子

Now you still say we are
妳現在仍是這樣說

We build our get away
我們在一棵樹上蓋了一個

Up in a tree we found
逃離現實的空間

We felt so far away
雖然我們仍在城市中

Though we were still in town
但感覺好像已經離開很遠了

I remember watching
我還記得

That old tree burn down
那老樹被燒掉的情形

I took a picture that
我曾照了一張照片

I don't like to look at
但卻不喜歡看見它

Well all these times
那些舊日時光

They come and go
 總是不斷

Along don't seem so long
在腦海裡浮現又消失

Over 10 years have gone by
十多年過去了

We cant rewind
 我們不再回顧

We're locked in time
只因被鎖在時間裡

But your still mine
但妳仍是屬於我的

Do you remember?
妳還記得嗎?

 

 

.

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 salinas 的頭像
    salinas

    SKY RAY

    salinas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()